Tävling i Eda 12/2-12

Kan säga att Tuss var G R Y M idag :D Vi hoppade somsagt 60 & 80 cm, CR.
Började värma upp lite för tidigt, men det gick bra ändå och han var inte trött alls. Värmde upp i en paddock ute sen fick vi hoppa fram inne.
Han var mjuk och fin redan i början, kändes bra så fort jag satt upp. Skrittade fram lite sådär halv länge sen börja vi trava. Galoppen var hur mjuk och fin som helst!
Han var ganska pigg & stark i 60 klassen, men tack vare all dressyr som jag har kämpat med så gick det fantastiskt, bra mycket bättre än i somras på hopptävlingarna!
Gick kanske lite väl fort, men det är bara att jobba på det med.
Felfri i den rundan vilket betyder en rosett :')
Sen har vi 80 klassen då, vi värmde upp samtidigt som 70 klassen där inne. Kom in och tänkte, wtf hoppas den här höjden är 80, men så var de ju inte. Tyckte det var högt, men vande mej vid det så när 80 cm hindren kom upp var det lågt tyckte jag!
Vi som skulle hoppa 80 cm fick vara inne i ridhuset när 70 klassen hoppade. Var en liten tjej på en jätte fin ponny, som själv flög över ett hinder. Hoppas de gick bra med henne, verkade så i alla fall!
Sen var det min tur att starta då. Han kändes bra, inte för pigg, inte för stark. Var ett hinder som jag vet att han brukar tveka på, men de gick ju bra i 60 så varför skulle de inte gå bra nu? Kände när jag var kanske 4 m ifrån att han började tveka, blev lite såkallade ''ponnyskänklar'' där men över kom vi och fint hoppade han.
Det var en ganska så svår oxer med, färgglad var den med. Tuss bara hoppade den, det var nog det härligaste språnget på hela tävlingen *läs någonsin* och som jag kommer ha i mej länge.
Min ponny är bäst & så är det bara! Ingen kan ändra på det!
Tävlingen var jätte bra också, alla hade koll så det blev inte stressigt eller nått sånt. HISS.
Kan säga att Tuss var G R Y M idag :D Vi hoppade somsagt 60 & 80 cm, CR.
Började värma upp lite för tidigt, men det gick bra ändå och han var inte trött alls. Värmde upp i en paddock ute sen fick vi hoppa fram inne.

Han var mjuk och fin redan i början, kändes bra så fort jag satt upp. Skrittade fram lite sådär halv länge sen börja vi trava. Galoppen var hur mjuk och fin som helst!

Han var ganska pigg & stark i 60 klassen, men tack vare all dressyr som jag har kämpat med så gick det fantastiskt, bra mycket bättre än i somras på hopptävlingarna!
Gick kanske lite väl fort, men det är bara att jobba på det med.
Felfri i den rundan vilket betyder en rosett :')

Sen har vi 80 klassen då, vi värmde upp samtidigt som 70 klassen där inne. Kom in och tänkte, wtf hoppas detta är 80, men så var de ju inte. Tyckte det var högt, men vande mej vid det så när 80 cm hindren kom upp var det lågt tyckte jag!

Vi som skulle hoppa 80 cm fick vara inne i ridhuset när 70 klassen hoppade. Var en liten tjej på en jätte fin ponny, som själv flög över ett hinder. Hoppas de gick bra med henne, verkade så i alla fall!
Sen var det min tur att starta då. Han kändes bra, inte för pigg, inte för stark. Var ett hinder som jag vet att han brukar tveka på, men de gick ju bra i 60 så varför skulle de inte gå bra nu? Kände när jag var kanske 4 m ifrån att han började tveka, blev lite såkallade ''ponnyskänklar'' där men över kom vi och fint hoppade han.

Det var en ganska så svår oxer med, färgglad var den med men Tuss bara hoppade den, det var nog det härligaste språnget på hela tävlingen *läs någonsin* och som jag kommer ha i mej länge.

Min ponny är bäst & så är det bara! Ingen kan ändra på det!
Tävlingen var jätte bra också, alla hade koll så det blev inte stressigt eller nått sånt. HISS.








Jo, men hej fin färgmatchning!

Nu fick ni några bilder ifrån framridningen.

Vill ni ser mer & även två filmer, så kommentera ;)
Jag vill ha 5 kommentarer innan, ingen vits annars om man inte får nått tillbaka..


Kommentarer
Natalja

Fina och duktiga ni :D Jag vill se film ;) hihi! ^^



Vet du om Elenor filmade något på mig och Hillbilly förseten? :)

2012-02-12 @ 17:03:01
URL: http://ltotheove.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0