Om dagen i valfjället :S

Fyfan vad jag är nöjd! :D
Åkte ca 2 åk i barnbacken sen gick vi över till den lite större och brantare backen. Efter ca en timme sa Evelina att vi skulle åka i en lite längre backe men absolut inte brantare.. Kliver av liften och tittar ner, svär åt Evelina eftersom att denna är typ dubbelt så brant som de andra :( Kommer en fjärdedel utav backen, vilket av den delen jag har åkt på rumpan då jag vägrar föratt den blir brantare, så där sitter jag mitt i backen och typ grinar, tänker att jag aldrig mer kommer komma ner hemskt! 


Detta var då den backen som jag grina i, det var värre än vad de ser ut :o

Kom iaf lite längre ner föratt Evelina blev jätte sur på mej och när jag precis är påväg att slappna av och åka ner ordentligt dvs inte sitta på rumpan, hade precis ställt mej upp och då kommer Anton och Dennis som jag tror de ska åka på mej så då ramlar jag igen! Och sitter där i typ 10 minuter till, tillslut kommer vi ner och jag vägrar fullständigt att åka den igen. Vi var totalt i den backen 30 min på ett åk! Kan ju säga att det var en som åkte om mej två gånger i den backen också då ;)

Vi åker lite i de andra backarna och en liiite brantare, det gick bättre och bättre tills jag ramlade i liften ;) Skidorna gick i kors fram satt jag gör ett magplask och inte kommer upp typ och är livrädd för att jag ligger mitt i liften och inte kommer upp, men det gick bra ändå (a)

Sen bestämmer jag mej föratt testa den andra backen igen, då går de bättre och jag ramlar (läs; sätter mig) bara en gång.. Åkte den några gånger till efter det :D

Vi åkte i ca 4 timmar med en pause på 15 min, så tycker att jag var ganska så duktig ändå! ^^

Svårt att fatta men allt sammanfattad så gick allt bra, även fast jag ramlade i liften, grina i en backe och att Evelina var jätte snäll som stod ut med mej :')<3



Nu ska jag snar ut till stallet för att mocka, blir lite dressyr på gärdet om jag orkar helt slut efter idag :)
Men mer om ridningen sen! 

Pusshej från en glad chey :')






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0