Semlor :')

Ja, klarade skolan och på slutet hade vi hemkunskap! Vi gjorde kanelbullar och semlor eftersom att det är fettisdagen. Jag var med Evelina vilket var roligare än roligast :') 
Jodå, ganska så goda blev dom. Om det funkar så får ni en film på när Evelina äter en semla utan händer ;)

När jag kom hem ifrån skolan så var det direkt ut till stallet och rida. Till häggetorp och tillbaka! Pappa var med på Gulliver också. 
Tuss var lite sådär lagom pigg (läs väldigt) men det var bara kul, hellre en pigg häst än en liten latis ^^ 
Red lite på isen också, hihi härlig känsla :D

På hemväg så tränade jag liiiite sidvärts, gav mig när jag tyckte de funka bra! 
Det var isgata hela vägen där vi red idag förutom i skogen, jag själv tycker det är ett underbart underlag att rida på. Det är ingen fara så länge man har ordentliga broddar, isen sviktar så det blir ju ''mjukt'' när broddarna slår i!

Avslutade med en lång trav i lång och låg form upp för en låååång backe i skogen, sen en galopp på gärdet med djupsnö :D

Dagens fråga till er är, vad tycker ni om att rida på grusväg när det är is?


''Vänte rå, har ni börja? Fitim..''









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0