Bakbensaktivitet :D

HEJ!
Skoldagen har väl varit ganska bra, kunde ha varit bättre. Hade 3 lektioner, fick dessutom skäll utav syslöjdläraren föratt jag gick in i deras klassrum & ''störde'' fast jag skulle hjälpa Julia med en sak -.-
Surkärring!

Dom andra lektionerna gick ganska bra iaf! UPDATE, tände nästan eld på håret när vi hade hemkunskap också.. Saknar min bästis som är sjuk :( På Torsdag (7cd är i Karlstad imorn) måste Robin komma tillbaka, annars dänger jag upp han bokstavligt talat ;)
Men inte mer om skolan nu, skriver om hur de gick när jag red ist :D
Red en liten längre tur, helt ensam, precis som jag ville! :)
Var väl ute i typ 1 timme & 10 min. Red till Dacka*.

Han var jätte fin och mjuk, gick helt underbart! Arbetade med övergångar idag och lite sidvärts, även halter och sånt på hemväg för att han skulle bli lydigare. Har ju varit krångel i galoppen och lite i traven med hans form, men igår var det som om jag hittade en knapp och när jag trycker på den så bara faller han ner och har bakbensaktivitet samt lyfter ryggen!
Brukar alltid frysa när jag rider, men inte idag konstigt.
Nej, är mer än nöjd med min lilla guldponny idag! <3

Sitter i soffan nu och ser på tv, planerar lite smått på vad jag ska hitta på med ridningen imorn & vart jag ska rida? Lär nog hinna tänka ut det imorn på skolan (a)
1 meter i våras :D Han är det bästa jag någonsin har fått! <3
Btw, kolla min tunga på bilden ;)
* - Vi har ganska konstiga namn på ridturer här hemma, dacka, rölatjärn, tjarra osv.. Men bara att ni frågar om ni undrar på nått :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0