Nöjd Ponny, Nöjd Ryttare :D

Chill dag idag på skolan :) Typ 2 timmars hål och då stack jag och Evelina upp till Årjäng för att köpa godis! (a)
Åkte hem efter skolan, gick ut till stallet och red en tur med pappa..

Tuss har fått ett nytt bett, ett pelhambett. Han var jätte nöjd med det, jätte rund och fin. Har aldrig gått så bra ute, även fast jag har haft martingal på han. Inget huvud som går från sida till sida och han var mycket mer avslappnad vilket resulterade i att mina ben kom med bättre också. 
Jag är hel nöjd :D
Kommer produktvärdering när jag har använt det ett tag!


Observera att bettet och läder deltorna är helt nya därför det ser lite konstigt ut!

Sitter just nu i soffan, har precis ätit mat. Halv ser lite på Tv, funderade på att gå upp och sova. Men kommer inte sova nått i natt då xD Så får hålla mig vaken iaf till halv tio :)


Kommentarer
Natalja

Jag vill inte va taskig eller så, skönt att det kändes bra med ett nytt bett :) Men pelham är ju vääldigt skarpt och ger ett tryck i nacken som ofta gör att hästarna bara knäpper av i nacken och släpper ryggen. Dollar gick ju med det i början och blev SÅ jäkla tung och bara malde på, har ju tagit jättelång tid för honom att "komma tillbaka". Olika från häst till häst förstås, men inverkan är ju fortfarande densamma .. Inte min sak att lägga mig i. Du väljer såklart själv vilket bett du vill ha på honom :)

2012-03-16 @ 22:42:39
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Natalja

sv; okej, det viktiga är ju att det känns bra .. :)

Men du vet hur jag är, emot både det ena och det andra vad gäller bett och hjälptyglar ;) hihi.

Att dom knäpper av kan ju vara på olika sätt, antingen hänger dom sig i bettet och maler på eller så knäpper dom av och man får "ingenting" i handen, det är ju inte heller bra. Man vill ju att dom ska ta stöd, vilket dom ofta inte gör på ett pelham (och andra bett med hävstångseffekt) eftersom det trycker så i nacken (oavsett hur löst/hårt kedjan sitter) men det är ju min erfarenhet :) Kram sötis :)<3

2012-03-17 @ 14:24:04
URL: http://ltotheove.blogg.se/
Sofia

2012-03-19 @ 21:45:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0