Vi kommer på första hindret, vägran..

Vi var på tävlingsplatsen ungeför 13.00. Började då bygga banan, det gick fint och strax efter 14.00 så lastade jag ur Tuss och sadlade han, vilket jag inte hade behövt att gjort då jag *host* fick stå still i kanske 30 min (a)

Började uppvärmningen ute i deras paddock, där var även framhoppning. Kände från början att han var jätte mjuk och fin. Lyssnade bra. Tog första hoppet efter ett tag, vägran. Detta var då på ett 40 cm högt kryss :o Haha, fast han brukar vägra på första hindret ;)

Tillslut var det min tur att starta i 70. Var inte så jätte nervös för att starta 70, bara för vattenmattan som jag aldrig har hoppat tidigare. Vi hoppade första hindret, vi kom över utan problem och jag blev skitglad så jag glömde driva på nästa hindret. Stopp. Vände och hoppade det igen, då gick det fint. Efter det var jag inte riktigt säker på om jag skulle ta vattenmattan eller ett annat hinder (man fick välja). Tog vattenmattan, eftersom att den skulle va med i LC sen :) Vi kom över, fatta vad sjukt glad jag blev! Haha, lycka <3
Hoppade resten utav banan felfritt, nöjd chey (utan rosett :( ) gick ut ur ridhuset. 

Satt i solen ett bra tag, på rampen till hästtransporten. Sen var det dags att värma upp till LC. Kände på uppvärmningen att jag inte kände mig riktigt säker på höjden. Ville stryka mig i sista sekund, men just då ropade dom upp mig så. Jag gick in, kom på första hindret, vägran. Vänder om tar det igen, vägran. Vänder om tar det igen, vi kommer över. Ett jätte fint språng. Vi kommer till hinder nr 2, vägran.
Det var bara att gå ut ur ridhuset, såklart var jag ledsen. Skulle aldrig ha varit med i LC från början. 
Skrittade en tur ut, sen hjälpte Kerstin mig i paddocken så vi skulle komma över ett sista hinder och få ett bra språng. Och det fick vi, tror faktiskt att hindret låg på 90 :')


Skrittade av som vanligt sen åkte vi hem, då var klockan typ 18.00 så jag tror Tuss kan ha varit lite trötter också. 




Tack till Hanna som var min privata fotograf under tävlingen<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0