Tävlingen på Mosserud

Oj vad nöjd jag är med dagen igår. Hoppade samanlagt 4 klasser :) 60, 70x2 och 80 cm!

Sätter mej upp på Tuss, han börjar springa iväg, små stegra och hoppa åt sidan. Började med att jag nästan ramlade av. Han var verkligen en studsboll :o
När vi väl kom in på banan så körde vi på som vanligt, kom över första hindret som var en grind, men det var nära att vi inte kom över!
Sen vägrade vi på samma hinder för det var det sista hindret i banan också, men efter andra gången så hoppar vi över men tyvärr river en bom. I den klassen placerade vi oss som 3a :D 

Efter det var det dags för 70, & jag kunde inte banan ;) Men den var lätt att lära sig, hoppade näst först i klassen. Vi kommer över alla hinder, inkl. en grind som han inte brukar hoppa och där var vi med i omhoppningen. Tänkte inte så mycket på att det var omhoppning och att det skulle gå fort. Rider mest som vanligt xD Hoppade dom 4a omhoppningshindrena på 22 sekunder iaf. 


Mamma hade även frågat före ifall jag ville rida Gulliver i 70, såklart gör jag det med. På honom tänker jag lite mer omhoppning, han är sjukt snabb och vänder på 1 sekund. Där hoppade vi 4 hinder på 18 sekunder. Slog alltså mej själv med 4 sekunder. Det var ju lite hemskt måste jag säga ;) 
Vann hela 70 klassen med Gulliver & kom 3a med Tuss igen! Så dom som säger att fjordingar är lata kossor som inte kan nått. Då borde ni testa Gulliver. Världens.Bästa.Fjording. Btw, han har varit med i fjord Sm i hopp :D




Bestämde mej efter många om och men att jag skulle hoppa Tuss i 80 cm också. Hoppade endast för att känna på höjden, då det inte gått speciellt bra på andra tävlingar när höjden ligger runt 80-90 cm. 
Det går bra, med tanke på att Tuss var den enda ponnyn & att vi river ett hinder tror jag. Vi placeras även där som 3a ;)


En lyckad tävlingsdag på MosserudRyttarFörening. :D








~Tack till Evelina som tog några bilder i slutet på mej och Tuss, ''rid'' bilderna har Ellinor tagit :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0